29 Aralık 2014 Pazartesi

Opel Astra j - Erzurum'da mazotun filtrede donmasını engellemek için yaptırdığım işlem

Erzurum gibi yerlerde malesef dizel aracı olanlar için malesef bu durum bi sıkıntı. -25 olan sıcaklıkta yoksa soğuklukta mı demeliydim :) dün 1-1.5 saat uğrastan sonra çalıştırmayı başarmıştım ve gece son kez 23.30 da aracı çalıştırıp gelmiştim 5dk lığına ama gelin görün ki bu sabah eşimi kursa götürcem çalışmadı araç . eşimi taksiyle gönderebildim ve yine akü marş basmamaya başladı.ustayı çağırdım takviye için ama araç yine çalışmayınca aracı iterek garajdan çıkarıp tüple hürmüz misali ısıyı direkt filitreye değilde yere verip vuran ısı ile ısıttık ve araç çalıştı 15dk kadar çalıştırdım gezdim geldim Erzurum'a gitmek için üstümü değişeyim dedim 5dk eve uğradım geldim ki yine çalışmadı deliye döndüm. altına gazete yakıp tuttum bunu yaparken sabah -17'ydi :( bi yandan ben bu hale düşecek ne yaptım düşüncesi bi yandan da nasıl donar kızgınlığı vardı ve çalıştırır çalıştırmaz soluğu Erzurum'da aldım ve gelelim en eğlenceli kısmına yaptığımız işlemi fotolar ile anlatayım :)

ARABIMIZDA MAZOT FİLTRESİNİN YERİ (bence çok mantıksız bi yer) SAĞ ARKA TEKERLEĞİN HEMEN ÖNÜ





MOTORA FİLTREDEN MAZOT GÖTÜREN AKSAM





YOĞURTLAŞMIŞ MAZOT FİLTREM (Horasan - ERZ 90km olmasına ve filitremizin elektirikli ısıtma sistemi olmasına rağmen çözülmemiş mazotum - neden yoğurt dediklerini daha iyi anladım :) )







MAZOT FİLTREMİZİN PLASTİK KAPAĞI



SOLDAKİ YENİ FİLTREM BOSCH MARKA (60TL)




YENİ FİLTRE YERİNE TAKILDIKTAN SONRA



GELELİM YAPILAN UYGULAMAYA

1.SOBALARIN ETRAFINA KONAN YANMAZ TABAKA ALINDI (13TL)



2. 1 x 1,20 İZOCAM ALINDI (5TL) ( Buna ek olarak 15 kadar civata ve 1 tane izocam el kaşındıracağı için buna önlem olarak eldiven 2TL )



VE UYGULAMAYA BAŞLIYORUZ

Aracın motor kısmına mazot aktaran kısmından mazot filtresine kadar (videoda çektiğim kısım ve buna ek olarak deponun filtreye yakın olan kısmınıda içine alacak şekilde ) bol bol izocam ile doldurularak üzerine 1. malzeme ölçülerek kesilip montelendi)





















yapılan uygulama bu şekilde. Bunun dışıında yaptıklarım :

1. WÜRTH marka enjektör temzileyicili mazot katkısı koyuldu
2. akaryakıt istasyonumu bilhassa kış ayları için tavsiye üzerine PO  ile değiştirdim.
3. garantiden akümü değiştirdim :)



Zaman ne gösterecek bakalım.bu sene sert bir kış geçirmiyoruz henüz sıkıntı olmadı.duruma göre gelişmeleri sizlere aktaracağım arkadaşlar.

Burdan emeği geçen İsa Ustama ve abilerine teşekkürü bir borç bilirim :) İnşallah Allah emeklerimizi boşa çıkarmaz (amin)








0 yorum:

Yorum Gönder

AD

REK AL