3 Ocak 2015 Cumartesi

Opel Astra j ile Doğu Karadeniz Gezimiz

Arkadaşlar geçen sene 1 Mayıs tatilindende faydalanarak 4 günlük bir gezi programı yaptık eşimle. Bu tarz bir gezi düşünen arkadaşlarımada faydası dokunur diye böyle bir başlık uygun gördüm :) Benim telde bulunan fotolarla yazıma başlıyorum. Foto çok ama hepsini eklemeye imkan yok :)
Tur başlıyor

Her tatil öncesi yaptığım gibi bir plan çizimi yaptım öncelikle. Herkese de tavsiye ederim çok işe yarıyor

1.gün:

İlk durağımız Sümela Manastırı ve bekleme yapma devam et modunda yola çıkıyoruz  :D

Maçka'da Sümela Manastırı yoluna dönerken soldaki PO'da ihtiyaç molası sırasında çektiğim 1.3cdti'cilerin hoşuna gidecek fotoğraflar :) Buraya kadar geçilen güzergahlar Horasan (rakım 1550) - Kop Geçidi (rakım 2409) - Maçka (rakım 365)
Not: 92,5km yola çıkmadan önce yapmıştım ve ortalama tüketimim 5,2'ydi. Fotosunu çekmeyi unutmuşum. Ve Maçka'ya vardığımda maalesef yine çekmeyi unuttuğum ortalamam 5,1'e inmişti  dancee

Kop Geçidi

Sümela Manastırı

Not: Buraya çıkacak arkadaşlara tavsiyem sola ayrılan yolu takip edip 3km aracınızla tırmandıktan sonra 300m yürüyerek tırmanıp manastıra ulaşmanız. Aracı ilk girişte bırakırsanız yürüyerek tırmanırken çok yorulursunuz.

Sümela Manastırı'nın yeşilinde ben'deniz  :D

Sümela Manastırı dönüşü yol güzergahındaki küçük ama güzel şelale

Trabzon'daki Atatürk Köşkü (tadilatta olduğu için dışını ve bahçeyi gezerek yetindik)

Trabzon Boztepe (Trabzonlu kardeşlerim bana kızmasınlar ama benim favorim Ordu Boztepe) ama burda manzaraya karşı çay içmenizi tavsiye ederim

Ayasofya Müzesi'ni de tavsiye ederim Trabzon'a gidecek arkadaşlara çok güzel bir yapısı var.

Yola Akçaabat'a doğru devam ediyoruz. Burda sahilde Cemil Usta'da Akçaabat köfte yemenizi ve ikram olarak verilen fındıklı baklavayı yemenizi tavsiye ederim. Bu baklava hayatın anlamı...

Akşam yemeğimizi de yedikten sonra kalacağımız yaylaya doğru ilerliyoruz.

Hıdırnebi Yaylası - Hıdırnebi Yaylakent (Turizm Bakanlığının desteği ile yayla turizmine katkı amacıyla kurulmuş bir yer)
Not: Buraya gelecek arkadaşlar bilsinlerki 0-1600m'ye tırmanacaklar yaklaşık 26 km boyunca sürekli 1-2.vites çok ama çok nadir 3.vites ile tırmanacaksınız ve 180 derecelik virajlar var ve oldukça dik. Buraya çıkarken bi an hata mı yaptık dedim ama kesinlikle hedefe ulaşınca bu düşüncem geçti. Ayrıca 1.3cdti çekmiyor diyenlere kimse kusura bakmasın ama ya kullanmayı bilmiyorsunuz ya da arabayı tanımıyorsunuz demek istiyorum! ve MAŞALLAH diyorum.

Not: Gelecek arkadaşlara tavsiyem dönüşte 2-3 yerde durup hem manzaranın tadını çıkarmaları ve bol bol foto çekmeleri hem de bu sayede ne olur ne olmaz fren şişme riskini almamaları.

Kaldığımız Bungalow ev ve tabiki KARTOPUm ;)

Yayladan Trabzon manzarası

1.gün sonu ve yaptığım yol

2.gün:

Kaldığımız yerin nostaljik ve şirin misafir odasına geçiyoruz sabah kahvaltısı için ve yöresel lezzetler tadılmalı. Muhlama, kaygana vs...

Dönüş yoluna geçiyoruz. Yayladan bir görüntü daha alıyoruz ve sonrasında ver elini Uzungöl :)

Kaldığımız otel
Not: Burda otelin her yerinde özlü sözler var gerek otel sahibinin gerek tarihte yer etmiş kişilerin okumanızı tavsiye ederim. Ayrıca yürüyen konumda tahta arabayı da görmeden dönmeyin derim :)

Uzungöl'de saatini 5TL'den bisiklet kiralayıp gezebilirsiniz ki tavsiyemde budur.

Ve eşsiz güzelliğiyle Uzungöl

2.gün sonu yaptığımız yol (sürüş 2) ve tüketim değerleri (ortalama hız virajlar nedeniyle epey düştü)

3.gün:

Ayder Yaylası'na doğru yol alırken bu güzel köprüyü görüp üstünde zeybek duruşunu çakıyorum :)

yeşillikler içerisinden Ayder'e yolculuğumuz devam ediyor.

Ayder'de otelimize varıp kontağı kapatıyorum bir kez daha 3.gün sonu yaptığımız yol (sürüş 2) ve tüketim değerleri

ilginç ama tüketim 5.1'den 5.0'a indi  dancee

Kaldığımız otel küçük ama sıcak herkese tavsiye ederim sürekli gezdiğinizden amaç sadece akşam gelip dinlenmek.
Not: çok az otelin otoparkı var. Bu yüzden otoparkı olduğunu görünce çok mutlu oldum  okkk

Kendimizi Ayder'in dar ama bir o kadar da iç açan, insanı dinlendiren sokağına atıyoruz yeşille kucaklaşmak için
Ve karşınızda Ayder Yaylası

Horon vurulmayan bir Karadeniz düşünülemezdi ve öyle de oldu

Ayder'de horon vurmaca :)

Ayder'de yakaladığım güzel bir görüntü seviyorum bu insanları. Öğrendiğime göre eskiden bakliyatları vs. yi buraya koyuyorlarmış böylece farelerden haşerelerden koruyorlarmış.

Ve Karadenizli kardeşlerimizden bir mesaj var

Akşam yemeği için size tavsiyem yayladan yaklaşık 3km indikten sonra sol tarafta elektriğini kendisi üreten (su değirmeni ile), eski yapıları olan, mısır unu değirmeni, balık çiftliği ve hayvanat bahçesi olan yerde yemeniz.

Buranın detaylı fotoğrafları sizlerle :)

Atmaca Karadeniz'de olmazsa olmaz :)

Elektrik üretilen değirmen

Mısır unu değirmeni

Küçük hayvanat bahçesi

Ve yine güzel mesajlar var

4.gün:

Sabah 8'de kahvaltımızı muhteşem manzara eşliğinde yapmak bir harika... İnsanın içi açılıyor...

Artık kürkçü dükkanına dönme vakti :) Dönüş yolunu Trabzon üzerinde yapıyoruz ve 1.gün giderken Maçka'da mola verdiğimiz PO'da yakıt almak için duruyoruz bu sefer. Bu noktaya kadar yapmış olduğumuz yol ve tüketim değerleri şu şekilde.
Not: Buraya kadar yaptığımız yollar ve tüketim ortada bence MAŞALLAH

Fulledikten sonraki menzilimiz süppeerrrrrrr :)

Giderken durmadığımız Hamsiköy'de durup burdan geçenin yemesi gerektiği söylenen [u]sütlac[/u]ımızı yiyip birde fırından koca bir Trabzon ekmeği alıp yola devam ediyoruz.

Yola Maçka (rakım 365) - Kop Geçidi (rakım 2409) - Horasan (rakım 1550) olarak devam ediyoruz. Ve gezimiz çok şükür sağ salim evimizin önünde son buluyor. Ve turun tamamında katedilen yol (sürüş 2) ve Maçka - Horasan tüketim değerleri.

Yaptığımız gezinin güzelliği  okkk ve bu gezide bizi hiç yalnız bırakmayan canımız, arkadaşımız, dostumuz KARTOPUmuzun tüketimi bizi çoookkk mutlu etti

Not: yol boyunca hızımı maksimum 110'a sabitledim ve bu değeri birkaç yokuş inişi dışında hiç geçmedim, şehir dışı genelde 90 - 110 arası sabitleyerek sürdüm hatta risk oluşturmayacak Karadeniz'in bazı virajlı yollarında 60-75'e sabitlediğimde oldu. Bence hızı sabitlemek gerçekten tasarruflu sürüşün olmazsa olmazı. Zaten eşime göre ben aracı pedallarla değil bilgisayar oynar gibi düğmelerle sürüyorum.

İnşallah yazımı beğenirsiniz bir daha ki gezimizde buluşmak dileğiyle  ;) ;) ;)